خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/24 - 09:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضاخواه خبرداد

استقبال از ابتکار هیأت پارلمانی ایران برای تشکیل ائتلاف کشورهای همسو در اتحادیه بین المجالس

رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس مجلس شورای اسلامی گفت: روند عمومی حاکم بر اتحادیه بین المجالس جهانی در حال حاضر بیشترغربی و کمتر آسیایی و آفریقایی است و بلوک غربی با استفاده از قدرت اجماع خود در اجلاسیه های بین المجالس اهداف سیاسی خود را پیش می برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی شرکت کننده در یکصد و چهل و پنجمین مجمع بین المجالس جهانی در کیگالی روآندا در روز پایانی اجلاس با برگزاری نشستی با حضور برخی روسای مجالس و هیأت‌های حاضر در مجمع مذکور از ابتکار خود مبنی بر تشکیل ائتلاف کشورهای همسو در اتحادیه بین المجالس با هدف رایزنی های قبل و حین برگزاری مجامع این اتحادیه در آینده رونمایی کرد.



در نشست مذکور که با حضور اولیه ١٠ کشور آفریقایی و آسیایی در حاشیه اجلاس کیگالی برگزار شد مجتبی رضاخواه رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس مجلس شورای اسلامی گفت: روند عمومی حاکم بر اتحادیه بین المجالس جهانی در حال حاضر بیشترغربی و کمتر آسیایی و آفریقایی است و بلوک غربی با استفاده از قدرت اجماع خود در اجلاسیه های بین المجالس اهداف سیاسی خود را پیش می برند.



وی افزود: گروه بین المجالس جمهوری اسلامی ضرورت تشکیل یک ائتلاف همسو با کشورهای در حال توسعه آسیایی، آفریقایی و عربی را احساس کرد و ابتکار تشکیل این ائتلاف را مطرح کرد.



وی تأکید کرد: رایزنی های بیشتری برای افزایش کشورهای عضو این ائتلاف برای اجلاسیه های آینده در جریان است./



پایان پیام

  • کد خبر : 350266
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار